úterý 28. července 2015

Kapustové karbanátky (podle Dity P.)

Dita Pecháčková vydala před nedávnem svojí druhou kuchařku, respektive svůj druhý Deník Dity P. Mám doma už její první Deník a její recepty se mi líbí, s menší či větší obměnou už jsem vyzkoušela spoustu jejích receptů. Osvědčilo se mi ale u jejích receptů ubrat na množství másla případně použitého tuku.

Každopádně její recepty jsou mi sympatické, jsou rozmanité a postup je dobře vysvětlený, podle kuchařky je zvládne uvařit i začátečník. Asi nikdy mě nepřestane fascinovat, že má někdo ve své kuchařce tak obyčejné recepty jako je třeba krupičná kaše nebo řízky. Nevím vlastně proč, ale hrozně mi to imponuje.

Když Dita uveřejnila na svém FB vydání druhého Deníku, hned jsem po něm zatoužila. Už jenom proto, že z části je její nová kniha věnovaná i jejímu těhotenství, což máme aktuálně společné. Recepty se mi opět líbí, v kuchařce najdete jak klasiku, jako je pečené kuře nebo francouzské brambory, tak i kus Itálie, kus Slovenska, dezerty i slavnostní jídla. Musím ale přiznat, že fotky jídel se mi více líbí v prvním Deníku, v nové kuchařce na mě působí někdy až dost pesimisticky, jsou focené s tmavým pozadím a celkově mi fotky nějak nezapadají do myšlenky Deníku, tedy těhotenství, mateřství a rodina.

Jako první jsem vyzkoušela recept na kapustové karbanátky, především proto, že jsem měla doma v lednici necelou hlávku velké kapusty, která už potřebovala spotřebovat. Opět jsem si recept trošku upravila, ale uvedu zde přesný recept z kuchařky a svoje úpravy v závorce.



Suroviny

1 středně velká kapusta
sůl a čerstvě mletý pepř
3 a 1/2 rohlíku, nakrájeného na kostičky
120 ml mléka
rostlinný olej (vynechala jsem)
1/2 cibule, nakrájené na drobno (vynechala jsem)
20g másla (vynechala jsem)
2 vejce
100g vařeného uzeného masa, na kostičky (nahradila jsem strouhaným sýrem Ementaler a kouskem klobásy)
1/4 lžičky muškátového oříšku
150g strouhanky

Jako obměnu Dita v kuchařce uvádí použití majoránky a česneku namísto muškátového oříšku. Uzené maso můžete nahradit strouhaným sýrem. 

Postup

Kapustu zbavím ovadlých listů, pečlivě propláchnu a ponořím do hrnce s osolenou vroucí vodou. Uvařím jí doměkka a nechám na cedníku pořádně okapat. Pak jí na prkýnku nadrobno nasekám. Rohlíky namočím do mléka. Na troše oleje osmahnu cibuli (nedávala jsem). Ve větší míse smíchám máslo (nedala jsem), sůl, rozklepnu vejce, přidám vymačkané rohlíky, cibulku, uzené maso (v mém případě sýr a klobása), kapustu, pepř, muškátový oříšek a tolik strouhanky, aby vzniklo těsto jako na karbanátky. Pěkně ho zamíchám. Namočenou rukou tvaruju karbanátky a každý pak obalím ve strouhance. Do pánve naliju asi 2 cm oleje, nechám ho rozehřát a smažím karbanátky dozlatova (já je dala na plech s pečícím papírem, na každý karbanátek jsem přidala kousek másla a upekla jsem je v troubě při 200°C dozlatova, několikrát jsem je v průběhu pečení obrátila). 



Karbanátků z tohoto množství bylo celkem hodně, vlastně celý plech, takže pokud vaříte pro dva a nechcete je jíst tři dny, upravte si množství a použijte třeba jen půl hlávky kapusty. Nám karbanátky moc chutnaly, byly šťavnaté, dobré teplé i studené. Určitě zkusím ještě obměnu s česnekem a majoránkou.


A jak se líbí nový Deník Dity P. vám?


L.



Žádné komentáře:

Okomentovat